Koncert operních hvězd

ÚTERÝ 09. 04. v 19:00 h

Vstupné

Dospělí 300 Kč

Studenti, senioři 60+, ZTP 240 Kč

ZTP/P 150 Kč pouze na pokladně Tylova domu

 

Koncert operních hvězd

Markéta Klaudová

Narodila se v Brně do hudební rodiny, začínala ve sboru Kantiléna a poté účinkovala v mnoha představeních Národního divadla Brno jako členka dětského sboru nejen v tuzemsku, ale i na mnohých zahraničních scénách (Japonsko, Velká Británie, Rakousko).

Během svého studia na Pedagogické fakultě MU v Brně několikrát úspěšně reprezentovala školu na pěveckých soutěžích a v roce 2014 pokračovala ve svém studiu i v zahraničí na státním konzervatoriu v italském Campobassu pod vedením profesorky Aldy Caiello.

V témže roce se zúčastnila Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech, kde obdržela dvě zvláštní ceny za interpretaci. V roce 2018 úspěšně zakončila svá magisterská studia a již pravidelně spolupracuje s mnoha orchestry – (AKAMUS, L’armonia Terrena, Česká filharmonie, Czech virtuosi, Filharmonie Brno, Zlínská filharmonie, atd.) a dirigenty (M. Minkowski, A. Liebreich, J. Kyzlink, Z. Klauda, J. Klecker, R. Kružík a další). 

Své první divadelní zkušenosti získala díky Novému operetnímu studiu Brno a od roku 2016 pravidelně hostuje ve většině českých divadel: ND v Praze (Pamina, Servilie, Barena), DJKT v Plzni (Ilia, Ottavia), NDM

v Ostravě (Servilia, 1. žínka), SD v Opavě (Hraběnka Almaviva) a každoročně se účastní mnoha festivalů (Smetanova Litomyšl, Hudba Znojmo, Janáčkův máj, Zlatá pecka, Concertus moraviae, apod. 

V letošní sezóně se nově představí jako Mařenka v inscenaci Prodané nevěsty na prknech Národního divadla, jako Donna Elvíra v inscenaci Donna Giovanniho Slezského divadla v Opavě a také v letní staggioně scénického provedení Händelova Mesiáše na otáčivém hledišti v Českém Krumlově. 

Již šestým rokem je stálou členkou souboru Czech ensemble baroque pod vedením Romana Válka, který se zabývá autentickou interpretací staré hudby. Pravidelně

spolupracuje s mnoha orchestry – AKAMUS, L’armonia Terrena, Česká filharmonie, Czech virtuosi, Filharmonie Brno, Zlínská filharmonie, a dirigenty – M. Minkowski, A. Liebreich, J. Kyzlink, Z. Klauda, J. Klecker, R. Kružík a další. 

Pravidelně se účastní kurzů a soutěží, např. masterclass s barokní ikonou Emmou Kirkby nebo kurzy Kateřiny & Adama Plachetkových. V srpnu 2018 se také stala laureátkou prestižní pěvecké soutěže Cesti competition v Innsbrucku. 

Za roli hraběnky v inscenaci Figarova svatba Slezského divadla Opava se v roce 2020 dostala do širší nominace cen Thálie.

Aleš Briscein

Stálý host Národního divadla a Státní opery, kde se poprvé představil v roce 1995 jako Pang v Pucciniho Turandot. Od roku 1999 účinkuje pravidelně také v Národním divadle, kde poprvé vystoupil jako Vašek ve Smetanově Prodané nevěstě.

Vystudoval hru na klarinet a operní zpěv na Pražské konzervatoři a ve studiu později pokračoval na Západočeské univerzitě v Plzni. Na scénách Národního divadla ztvárnil početnou řadu rolí v českém repertoáru, např. Vaška a Jeníka (Prodaná nevěsta), Jiřího (Dvořák: Jakobín), Prince (Dvořák: Rusalka), Števu (Janáček: Její pastorkyňa), Borise (Janáček: Káťa Kabanová) či Jaroměra (Fibich: Pád Arkuna) a také hlavní role světového repertoáru, např. Alfreda (Verdi: La traviata), titulní roli Wagnerova Lohengrina, Lenského (Čajkovskij: Evžen Oněgin), Nemorina (Donizetti: Nápoj lásky), Romea (Gounod: Romeo a Julie) nebo Prince (Prokofjev: Láska ke třem pomerančům). Na scéně Stavovského divadla vytvořil mnoho rolí v Mozartových operách, např. Ferranda (Così fan tutte), Belmonteho (Únos ze serailu), Dona Ottavia (Don Giovanni) a Tamina (Kouzelná flétna).
V roce 2003 vystoupil v Massenetově Manon ve Vancouveru a v Donizettiho Donu Pasqualovi na Kypru. Od roku 2004 spolupracuje s Národní operou v Paříži, kde úspěšně hostoval jako Smetanův Jeník a účinkoval zde také v Janáčkových operách Věc Makropulos a Z mrtvého domu, v Beethovenově Fideliovi nebo Straussových operách Ariadna na Naxu, Růžový kavalír a Elektra. Jako Princ (Rusalka) vystoupil ve vídeňské Volksoper, jako Janek (Věc Makropulos) a Andrej (Čajkovskij: Mazepa) v berlínské Komické opeře. 

Je držitelem Ceny Thálie 2012 za ztvárnění role Romea v Gounodově opeře Romeo a Julie v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě. Stejné ocenění pak získal v roce 2014 za roli Jaroměra ve Fibichově Pádu Arkuna v inscenaci Národního divadla.

Zdeněk Klauda

Dirigent Zdeněk Klauda je komplexní uměleckou osobností. Vedle kariéry dirigenta je šéfem hudebního nastudování v Národním divadle v Praze, a současně dramaturgem a zakladatelem Festivalu Jakuba Jana Ryby. Díky svým uměleckým kvalitám i bohatým zkušenostem je často zván ke spolupráci do světových operních domů, jako je například Bavorská státní opera v Mnichově, Semperova opera v Drážďanech, Vídeňská státní opera či Pařížská národní opera, Salzburský festival a operní festival v Glyndenbourne. Je také zakladatelem a dirigentem orchestru L‘Armonia Terrena. Věnuje se koncertní, badatelské a bohaté nahrávací činnosti.     Jeho celoživotní misí je objevování neprávem zapomenutých děl českých skladatelů, jakož i uvádění do života hudby skladatelů současných.

Od sezóny 2022/2023 pravidelně diriguje v Národním divadle Praha inscenace oper Kouzelná flétna a Le nozze di Figaro. V sezóně 2024/2025 ho čeká debut u Symfonického orchestru Českého rozhlasu, se kterým již realizoval nahrávku Drejslovy Symfonie.                   

V roce 2021 vyústila jeho dlouhodobá badatelská činnost v nahrávku  Rediscovered Romantic Testimony, věnovanou symfonickému odkazu raně romantického českého skladatele německého původu Václava Jindřicha Veita. S tímto programem pak společně s orchestrem L’Armonia Terrena vystoupili v zahajovacím koncertu komorní řady Symfonického orchestru Hlavního města Prahy FOK.

​Pro vydavatelství Nibiru Publishers natočil se svým orchestrem řadu CD. První s titulem „DECADE“ představilo sopranistku Simonu Šaturovou v dílech Mozarta a Myslivečka.  Druhému CD s nahrávkou světové premiéry díla Jakuba Jana Ryby Stabat mater bylo uděleno prestižní ocenění DIAPASON DÉCOUVERTE. Rybovský odkaz rozvíjí i ve velice úspěšném projektu Kouzelná Rybovka Matěje Formana, na kterém se též podílel autorsky a který společně se sólisty a Symfonickým orchestrem Hlavního města Prahy FOK nahrál pro Českou televizi. V roce 2024 vyjde z jeho popudu u vydavatelství Radioservis klavírní verze písňového cyklu Dřevěný Kristus skladatele Jana Hanuše a zároveň verze pro komorní orchestr skladatele Jaroslava Pelikána, jejíž vznik inicioval a následně provedl na brněnském Velikonočním festivalu duchovní hudby v roce 2022.   

V lednu 2018 debutoval jako dirigent na scéně moskevské Nové opery. V lednu 2019 se podílel na hudebním nastudování Prodané nevěsty v drážďanské Semperově opeře, debutoval u Štátnej filharmónie Košice a v únoru 2019 debutoval v Národním divadle v představení Mozartovy opery Kouzelná flétna. V sezóně 2019/2020 dirigoval v Národním divadle v Praze Mozartovu operu Don Giovanni. V téže sezóně vystoupil se svým orchestrem jako host Českého spolku pro komorní hudbu v rámci jejich koncertní sezóny pro Českou filharmonii, kam se též vrací. 

V roce 2012 získal 3. cenu na dirigentské soutěži v rumunské Constantě. Pravidelně hostuje u většiny českých orchestrů, operních domů a na významných českých hudebních festivalech. Pravidelně doprovází s orchestry či jako klavírista špičkové české i světové pěvce jako jsou Simona Šaturová, Slávka Zámečníková, Adam Plachetka či Veronika Dzhioeva.

 

Tylův dům

KULTURNÍ CENTRUM

 

Vrchlického 53, 572 01 Polička

příspěvková organizace
IČ: 67441025

Telefon: (+420) 461 725 204
Email: tyluvdum@tyluvdum.cz
Datová schránka: weptmue
Číslo bankovního účtu: 207501494/0600
Oficiální web: www.tyluvdumpolicka.cz

 

Základním posláním Tylova domu je podpora rozvoje kultury, podpora kulturních a tvůrčích aktivit občanů v regionu se zřetelem k oblasti neprofesionálních uměleckých aktivit, podpora tvůrčích aktivit a vzdělanosti dětí a mládeže.

 

Děkujeme za přízeň a přejeme vám skvělé kulturní zážitky.

 

Tým Tylova domu

REKLAMNÍ PARTNEŘI

Copyright © Tylův dům, 2021 - 2024. Built by BFT.